- Homme
- 55-60 ans
- Sans handicap
Qui suis-je ?
Madame, Monsieur,
J’accompagne les entreprises en m’appuyant sur trois dimensions une dimension stratégique, une dimension Managériale et une dimension opérationnelle
Concernant la dimension stratégique, j’ai eu une belle première carrière business non seulement sur des fonctions commerciales, de management de Business unit, et de direction générale mais aussi en tant qu’entrepreneur puisque j’ai fondé une ESN. Une expérience de 20 ans qui me permet de parfaitement comprendre et accompagner une gouvernance d’entreprise.
Deuxième dimension, des compétences managériales, j’ai toujours managé des équipes et j’ai une réelle capacité à embarquer et fédérer les gens autour du projet de l’entreprise, je suis reconnu comme leader coach.
Troisième dimension plus opérationnelle, je suis un DG de terrain, très proche des collaborateurs et des managers ce qui me permet d’être au plus près de la réalité de l’entreprise. Mon expertise en pilotage des organisations et mon expertise de marque employeur font de moi un véritable atout pour accompagner opérationnellement la croissance des entreprises. Je suis également capable d’assurer un dialogue social efficace et collaboratif.
Les environnements dans lesquels je m’épanouis sont au sein de PME de la tech, dans des contextes dynamiques de croissance et/ou de transformation, j’apporte des réponses aux enjeux de l’entreprise par une analyse poussée de la situation.
Je suis à la recherche de ma future opportunité, je vous invite à découvrir mon parcours dans le CV ci-joint.
Je me tiens à votre disposition pour échanger.
- Non renseigné
- Manager de Transition - THACT : Oui
- Non renseigné
- Et un CDI pourrait également vous intéresser ?Oui
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Cv
Autorisations RGPD
Accepte l’usage de ses coordonnées pour l’envoi de courriers électroniques sur les actualités et les propositions de missions
Accepte l’usage de ses coordonnées téléphoniques pour être recontacté en cas de missions potentielles
Accepte pas la politique de confidentialité concernant le traitement de ses données personnelles
Mes informations professionnelles
- 1000€ / jour
- 25-30 ans
Profils
Slash n°1
Profil Expert
Directeur général
Direction générale – Direction centre de profits
25
Actif
Soft skill - Savoir-Être
Hard skill - Savoir faire
Travail et expérience
Define and implement general company policy- Define Coptis' global strategy by defining the general roadmap to ensure the company's development- Manage the management team, with each Director heading a business unit- Prepare and lead Board meetings with the help of the management team.- Actively participate in and approve partnership projects.- Define and approve investment plans and budgets.- Contribute to the development of the company's reputation and image (public relations)
Strategy and structuring: Design and implement the company's new growth strategy in all its dimensions. Build a new matrix organization Structure and optimize operational processes with the various departments Set short- and medium-term operational objectives Draw up and implement a financial strategy Anticipate risks and identify market challenges Business development and management: Monitor, listen to and anticipate market needs and new trends Define sales and marketing policy with teams Build partnerships with key players and actively participate in business networks, strengthening the company's reputation and contributing to its influence. Oversee the management of high-stakes projects Operational management: Oversee the company's operational management and ensure business profitability Oversee human resources, labor relations, administrative and financial management, quality, IS security, communications and legal affairs. Management and HR issues : Manage direct collaborators (CTPO, CFO, CMO, CRO, PS Director, HR Director) in an exemplary manner. Unite energies, identify skills and potential and manage in collaborative mode Delegate and support them in achieving their objectives Develop a strategy of attractiveness and Develop a talent attraction and retention strategy Support and reinforce empowerment, a collaborative management culture and skills development
Strategy and structuring : Define and implement strategy at different stages of the subsidiary's development. Build a new organization Structure and optimize operational processes Set short- and medium-term objectives Subsidiary development and management Define and derogate sales and marketing policy Supervise and support teams in managing high-stakes projects Ensure the performance of sales departments by monitoring overall sales rates Maintain and enhance customer satisfaction levels. SIGMA-RH representation in Europe Operational management: Oversee the company's operational management and ensure business profitability Oversee human resources, administrative and financial management, quality and communication. Management and HR issues : Manage direct collaborators (sales representatives, PS consultants, HR managers, marketing managers) in an exemplary fashion. Unite energies, identify skills and potential and manage in collaborative mode Delegate and support them in achieving their objectives Develop a strategy to attract and retain talent
Define the overall strategy for the company's various development phases Draw up budgets and forecasts, implement financial tools and resources, analysis tools Define and manage sales and marketing policy: forecasting, anticipation, adaptation Develop through external growth and creation of subsidiaries in Nantes and Brussels Manage P&L in collaboration with the chartered accountant and statutory auditor Prepare CIR files
Reposition the company's offering Restructure and implement a new organization Define and manage strategy Define a new sales policy with a view to development Lead the executive committee, manage the directors (DCom, DAF, DRH and DSI)
Sales development for Business Units
Business development
Etudes
Executive program
Récompenses
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